Monday 18 June 2012

Aku Dikecewakan!!!

Kekecewaan aku terserlah.....

Sejak kebelakangan ni aku dah jarang online guna laptop kat rumah. Aku lebih selesa online guna Smartphone je. Tak kira la online Facebook ke, Twitter ke pendek kata, bukan panjang yang kata... apa saja yang berkaitan dengan Internet ni aku guna Smartphone. Termasuklah update blog ni. Sebab tu kalau korang perasan kat bawah sekali setiap entri blog, mesti ada tulis 'Published with Blogger Droid'.... Malam ni aku saje je nak online guna laptop pulak. Lama sangat dah laptop ni tak menghirup udara nyaman kat rumah aku ni. Macam biasa, first step on modem TP-Link diikuti dengan on laptop. Biasalah tu, takkan tu pun korang tak tau kan... Baru je nak syok surfing, Internet browser MusangApi tunjuk 'The webpage is not available' . Tengok kat signal Wi-fi laptop indicate 'No Access'... 






Bila aku check modem TP-Link, LED yang indicate Internet connection dah padam. Disconnected la tu.... Macam biasa, aku dikecewakan oleh servis Streamyx TMNet. Memang sejak setahun kebelakangan ni, Streamyx connection kat rumah aku selalu disconnected. Tiap kali jadi macam tu, aku kena call TM Customer Service untuk reset port. Aku perasan sejak Unifi service dah ready kat area rumah aku ni, kejadian Streamyx disconnected makin kerap jadi. Aku syak ni mungkin permainan seseorang yang handle service kat sini. Lagipun dah banyak kali TM call aku untuk upgrade ke Unifi. Tiap kali diorang call suruh upgrade ke Unifi tu jugak aku reject. Agaknya diorang ingat aku ni macam sombong kot tak nak accept offer diorang untuk upgrade ke Unifi, tu yang selalu kacau Streamyx aku...hehehe...


Kalau zaman dulu-dulu speed macam ni kira dah padu !!!
Sebenarnya bukan aku sombong. Tapi aku rasakan aku belum ada keperluan untuk guna Unifi tu. Lagipun kalau aku upgrade ke Unifi, dah tentu monthly komitmen aku pun akan bertambah. Walaupun tak banyak, ianya tetap akan bertambah. Tapi nak buat macamana kan... Aku rasa mungkin dah tiba masa untuk aku upgrade ke Unifi... Lagipun aku nak upgrade cara blogging yang lebih padu...heheheh...Ingat tak ENTRI NI....Tapi sebelum tu aku nak buat speedtest Streamyx dulu.. untuk buat comparison bila aku dah Upgrade ke Unifi nanti.....hehehe

4 comments:

ada konspirasi terancang yek??

...huhuhu samaaaaaa....!!!!

Ntah la..nak cakap pun takut fitnah...tapi nampak macam tu laa..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More