Saturday 16 June 2012

Selangor vs Sarawak Liga Super 16 Jun 2012

Dalam kemeriahan demam bola sepak EURO 2012 yang sedang berlangsung kat Poland & Ukraine sekarang ni, liga domestik Malaysia atau Liga-M baru je bersambung semalam. Tapi semalam pasukan Liga Perdana Malaysia je yang main. Hari ni team dari Liga Super Malaysia akan start. Salah satu perlawanan yang akan berlangsung malam ni adalah perlawanan Selangor vs Sarawak Liga Super 16 Jun 2012.

Selangor pasukan yang memegang rekod juara Piala Malaysia 32 kali kini dilatih oleh Coach Irfan Bakti. Pasukan yang digelar The Red Giant juga dibarisi oleh pemain-pemain yang hebat dan salah seorangnya adalah pakar sepakan percuma skuad Harimau Malaya, Safiq Rahim yang kembali berada diprestasi terbaik apabila freekick yang diambilnya sering menjadi igauan setiap pasukan lawan. Goalkeeper yang menjadi mangsa terbaru freekick pemusnah Safiq Rahim adalah Hyrulnizam, Goal Keeper Singapore. Dikhabarkan Coach Sarawak, Robert Albert buat statement supaya player Sarawak elakkan dari buat kekasaran dikawasan berhampiran kotak penalti atau Safiq Rahim akan jadi pemusnah skuad Sarawak.

Malam ni Irfan Bakti dijangka tiada masalah untuk menurunkan pemain terbaik Selangor menentang Sarawak dan dijangka akan diketuai oleh Kapten Selangor Amri Yahyah. Sebagai penyokong The Red Giant aku mengharapkan kemenangan berpihak kepada pasukan Selangor dalan perlawanan Liga Super 16 Jun 2012 menentang Sarawak di Stadium Negeri, Kuching, Sarawak. Stadium yang berkapasiti 20,000 penonton. Perlawanan Selangor vs Sarawak dijadualkan akan bermula jam 8:15 malam. Kat bawah aku bagi senarai barisan pemain Selangor vs Sarawak 16 Jun 2012.

Jeeva, Razman, Hasmarul, Ramez Dayoub, Asrarudin, Safiq Rahim, Gurusamy, Fitri Syazwan, Gunalan, Amri (K), Bosko Balaban.


Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More