Saturday 23 June 2012

Gambar Jaringan Gol Spain vs. France EURO 2012.

Perlawanan Quarter Final EURO 2012 Spain vs. France telah yang berlangsung awal pagi tadi. Seperti biasa perlawanan yang melibatkan pasukan Spain pasti berat sebelah memandangkan penguasaan bola lebih kepada pasukan Spain yang mengamalkan corak permainan hantaran bola pendek dan tepat yang lebih mudah untuk dikawal. Kecuali perlawanan Spain vs. Italy yang melihatkan perlawanan seimbang setelah corak permainan Italy tidak lagi banyak bertahan tetapi menyerang. Menyerang adalah pertahanan terbaik!!

Perlawanan Spain vs. France berakhir dengan kemenangan 2 - 0 kepada Spain. Kedua-dua jaringan gol dijaringkan oleh Midfielder Spain yang mendapatkan caps ke-100 mewakili Spain, Xabi Alonso. Gol pertama Spain dijaringkan pada minit ke 19 melalui tandukan setelah Jordi Alba membuat satu hantaran lintang dari sebelah kanan gol France tepat kepada Xabi Alonso yang berlari tanpa dikawal di sebelah kiri gol France. Tandukan Xabi Alonso ke gawang kanan gol France gagal ditepis penjaga gol France, Lloris terus menerjah jaring.

Manakala gol kedua Spain dijaringkan melalui sepakan penalti juga oleh Xabi Alonso pada minit ke 89. Penalti diperolehi setelah Riviellere menjatuhkan Pedro di dalan kawasan petak penalti. Spain akan bertemu Portugal di peringkat semi final EURO 2012 pada Rabu nanti.
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More