Sunday 3 June 2012

Sejam Selepas Perlawanan Persahabatan Malaysia lawan Filipina | Makan Sate Basi!!

Sori lambat update entri pasal perlawanan persahabatan Malaysia lawan Filipina yang berlangsung kat Stadium Shah Alam jumaat lepas. Ada beberapa sebab yang menghalang tahap kekentalan aku untuk update blog ni.

Game secara keseluruhan pada aku agak menarik. Game laju. Kualiti game team Filipina agak menarik perhatian. Cuma aku tak berapa impress sebab bukan 100% pure Pinoy. Ada sorang player Filipina yang aku kagum dengan skill dia. Kalau tak silap namanya, Shrock. Tu pun berasal dari Jerman.Team Malaysia banyak peluang tapi mungkin atas sebab kegopohan beberapa players termasuk Kapten Safiq Rahim hampir semua peluang yang dicipta berakhir dengan sepakan menuju puncak. Semua player Malaysia komited untuk menang game tu. Terutama sekali Safee Sali. Nampak kesungguhan dia untuk dapatkan gol selepas 6 bulan kemarau gol bersama skuad kebangsaan. Amiridzwan Taj, player yang aku nak tengok keupayaan sebenarnya dalam skuad kebangsaan. Nyata dia sempoi, tenang dan tidak menghampakan.

Ok cukup pasal tu. Cerita bersambung di foodcourt seksyen 11 Shah Alam. Seperti yang dirancang lepas game aku, Din Puaka, Dukun Kudin & Zizan terus ke foodcourt seksyen 11 untuk melampiaskan nafsu makan. Sate yang kitorang pekena lepas game Malaysia lawan Sri Lanka menjadi sasaran. Niat nak belasah sampai puas. Dukun Kudin order 50 cucuk sate. Baru order, kitorang dah dikecewakan sebab tinggal 40 cucuk sate je. Tu pun sate daging je yang tinggal. Takde hal ... Nak puaskan nafsu serakah punya pasal, kitorang ok je..sate daging pun ok gak...

Prappp...40 cucuk sate daging sampai.. Nafsu serakah makin sukar untuk dibendung. Masing-masing capai, celup sate ke kuah kacang ...Ngap!!! .. Dalam hati gua berkata "apasal lain sangat rasa sate kali ni?..tak padu macam hari tu..".. Sekali Dukun Kudin bersuara " sate ni peram lama sangat kot..."..nampak sangat ayat nak sedapkan hati...

Tapi sampai ke sate yang ke-3 cucuk..kitorang decide untuk roger brader sate tu sebab kitorang rasa semua sate tu rasa masam melekit-lekit. Lepas Dukun Kudin slowtalk minta brader sate test secucuk, brader sate datang cakap "abang tak payah bayar la..".. Ok..kompom.kitorang makan sate basi!!

Dipendekkan cerita, malam tu jugak gua dengan Din Puaka sakit perut. Tapi gua parah skit sebab sakit perut gua membawa sampai ke kampung. Gua balik Kuantan esoknye tu... Nasib Dukun Kudin dengan Zizan gua tak tau laaa..

Secara jujurnya aku isytiharkan aku tetap akan makan sate kat foodcourt seksyen 11 Shah Alam lepas tengok bola kat Shah Alam. Sebab aku Hantu Sate!! Cuma malam tu maybe bukan rezeki untuk kitorang melampiaskan nafsu serakah kitorang....

Korang nak kenal Dukun Kudin? Tu aku dah letak gambar Dukun Kudin yang tengah sedapkan hati kitorang yang makan sate basi...Gambar Din Puaka takde sebab Din Puaka yang amik gambar..Gambar Zizan, Din Puaka tak ambik sebab takut ada kaum sejenis atau mak datin yang nak try si Zizan tu plak...susah kitorang nak tolong Zizan nanti..Peringatan: Dukun Kudin bukanlah seorang Dukun tapi seorang Technician dan bakal bisnessman berjaya satu hari nanti...
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More