Saturday 30 June 2012

Keputusan Terkini Asia Cup U22 Perlawanan Malaysia U22 vs. Vietnam U22.







Sorry lambat buat entri keputusan terkini Asia Cup U22 perlawanan Malaysia U22 vs. Vietnam U22. memandangkan tiada siaran secara langsung di mana-mana stesen tv dan juga tiada live streaming perlawanan Malaysia U22 vs. Vietnam U22, blog ini akan memberi kedudukan terkini perlawanan Malaysia U22 vs. Vietnam U22.
Sementara korang tengok gambar senarai pemain Malaysia U22 dan Vietnam U22 aku akan buat list penuh untuk information semua.

Senarai penuh pemain utama skuad Malaysia U22 seperti berikut:

Izham, Fadhli, Shahrul Saad, Fandi Othman, Ashri Chuchu, Irfan Fazail, Gary, Wan Zack, Wan Zaharulnizam a.k.a Kecik, Thamil, Rozaimi

Perlawanan telah dimulakan tepat jam 4:45 petang waktu Malaysia dan menyaksikan Ashari Chuchu diberi tugasan sebagai pemain pertahanan kiri.

Vietnam U22 menguasai permainan dan mengamalkan corak permainan fizikal. Salah seorang pemain VIetnam U22, Quan bermain untuk kelab AC Sparta Prague.

Minit ke 13, Malaysia U22 mendapat sepakan percuma namun sepakan terus yang dilakukan oleh Kapten U22, Irfan Fazail melambung tinggi.

Gerakan Rozaimi jelas mengucar-kacirkan barisan Vietnam U22 menyebabkan pemain Vietnam U22 Nguyen Tien Duy dilayangkan kad kuning yang pertama dalam perlawanan ini kerana menyiku Rozaimi.

Sehingga minit ke 23, penjaga gol Izham Tarmizi telah diuji sebanyak dua kali. Manakala Myanmar U22 sedang mendahului Taiwan U22 dengan jaringan 1-0. Kedengaran juga Ong Kim Swee berteriak mengingatkan pemainnya tidak mengambil risiko ketika bermain dalam cyaca yang agak panas di sini.

Minit ke 26, Wan Zack yang kembali.menguatkan skuad Malaysia U22 setelah menjalani penggantungan 3 perlawanan dikasari oleh pemain VIetnam U22, Phuc. Vietnam U22 dilihat menguasai permainan sementara itu skuad Harimau Muda masih belum menemui rentak.

Minit ke 27, Rozaimi laju menewaskan pertahanan Vietnam U22 untuk melakukan tandukan, namun tandukannya tersasar. Setakat ini Gary bertindak dengan cemerlang. Corak permainan lasak dan kental mengekang asakan lawan. Seorang lagu pemain Vietnam U22, Hay Hui menerima kad kuning setelah menyiku Irfan Fazail pada minit ke 33.

Minit ke 39, Rozaimi dilihat mengalami kecederaan setelah dikasari, namun situasi tersebut tidak disedari oleh pengadil perlawanan.

Minit ke 42 Rozaimi telah menjaringkan gol tetapi dibatalkan kerana dikatakan offside

Halftime score:

Malaysia U22 0 - 0 Vietnam U22, Myanmar U22 3 - 0 Taiwan U22.

Separuh masa kedua bermula. Nazrul Naim masuk menggantikan Kecik. Nazrul Naim mengambil posisi pertahanan kiri bagi membolehkan Ashri Chuchu bertindak sebagai sayap kiri.

Shahrul Saad dikenakan kad kuning setelah mengasari Nguyen pada minit ke 50.

GOLLLL...!! Rozaimi menjaringkan gol pertama setelah mendapat hantaran dari Wan Zack yang melakukan gerakan dari arah kanan!!! Gol ke 7 dari Rozaimi sepanjang kejohanan ini!!!

Minit 62 - Saarvindran masuk menggantikan Irfan Fazail. Lilitan kapten pasukan diserahkan kepada Fadhli Shas. Dalam maaa yang sama pengadil melayangkan kad kuning kepada Irfan Fazail kerana dikatakan melengah-lengahkan permaina. Myanmar U22 menambah lagi 2 gol menjadikan Myanmar U22 mendahului Taiwan U22 5 - 0!!!

Permainan semakin sengit. Gary pula dilayangkan kad kuning pada minit 67 di atas kekasaran yang dilakukan. Kekentalan Gary di bahagian tengah betul-betul menyukarkan VIetnam U22.

Pemain Vietnam U22, Tien Duy menerima padah apabila dilayangkan kad kuning pada minit 70 kerana dilihat sering mengasari Wan Zack Haikal. Penyerang yang beraksi bersama AC Sparta Prague, Quan digantikan.

Azrif Nasrulhaq menggantikan Wan Zack pada minit ke 75.

Dalam cubaan Vietnam U22 untuk bangkit, satu pertukaran pada posisi Midfield telah dilakukan pada minit 77.

Minit ke 86 Fadhli Shas menerima kad kuning dan sepakan percuma dihadiahkan kepada pasukan lawan. Fadhli Shas menebus kesilapannya tadi dengan menyelamatkan gawang gol daripada dibolosi dari sepakan percuma pihak lawan. Minit 88, Saarvindran pula menerima kad kuning.

GOLLLLL...!!! Gol kedua Malaysia U22 dijaringkan oleh ROZAIMI sekali lagiiiii...!!! Gol dijaringkan pada minit 90+1.

Rozaimi menjaringkan HATRICK!!! Gol ke 3 perlawanan dijaringkan oleh Rozaimi pada minit je 90+3.

Keputusan penuh perlawanan Malaysia U22 vs. Vietnam U22. Malaysia U22 menang 3 - 0 menewaskan Vietnam U22. Malaysia U22 layak ke Asia Cup U22 sekiranya berjaya menewaskan Myanmar U22 pada perlawanan terakhir yang akan di adakan di Thuwunna Stadium selepas ini. Myanmar U22 kalahkan Taiwan U22 6- 2.

Insyaallah kita jumpa lagi next game...penat jari ni menaip.

Agak-agak apa yang Coach Ong Kim Swee katakan pada waktu rehat separuh masa pertama sehingga menyebabkan skuad Harimau Muda bangkit sedangkan sepanjang separuh masa pertama Vietnam U22 dilihat lebih menguasai permainan?..

Published with Blogger-droid v1.7.4

22 comments:

boss, cam mana boleh dpt info... ada live streaming ker

Xde live streamng...follow je update kat sini

Teruskn usaha MALAYSIA BOLEH!!!!!!

alhamdulillah...berdebar2 nih...hehe

klu pakai parabola blh ke dpt siaran kt sana?heekek.. tya soalan bodoh plk. nervous ni...

cayalah Malaysia, cayalah brader sbb update, kalau x xtau la kitorang :)

malaysia leading 2-0... aauummm

malaysia gol lagi... 3-0....

Teruskan kecemerlangan....
Ayuh MALAYSIA....

time out.... wassalam....

Berbisa sungguh pemain ni.... terus kn...

Thanks PIJ, ulasan terbaekk

caiyokk malaysia n rozaimi....

Rozaimi boleh main wakil sabah lawan QPR...

Harap Filipina boleh kalahkan Korea malam ni...

Lepas ni Filipina 11 - Korea 1, Vietnam 8 - Korea 0. malaysia mara bersama Myanmar. Bye-bye Korea.....

Update sekadar yg mampu je bro....

Korea Selatan u22 10 - Filipina u22 0

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More