Wednesday 6 June 2012

Senarai Pemain Skuad England EURO 2012.

Assalamualaikum. Memandangkan carian untuk keyword berkaitan EURO 2012 yang akan berlangsung tak berapa lama je lagi, aku share senarai pemain skuad England URO 2012 untuk korang.

Untuk pengetahuan korang sebenarnya aku takde la berkobar-kobar sangat nantikan EURO 2012 ni. Sebabnya aku lebih semangat untuk follow perlawanan persahabatan Malaysia lawan Singapura jumaat ni dan yang kedua Selasa 12 Jun 2012 nanti. Lagipun bukan ada negara kelahiran aku pun yang bertanding kat EURO 2012 tu nanti yang aku beriya-iya sangat nak sokong dan berjaga tengah malam. Lagipun baru permulaan, biasanya aku hanya akan follow team favorite aku ataupun aku akan start follow bila dah stage semi final. Hampir semua tournament aku buat macam tu kecuali tournament yang melibatkan pasukan bolasepak Malaysia. Aku akan follow sejak start tournament lagi.

Kat bawah ni adalah senarai awal pemain skuad bolasepak England pada EURO 2012. Kita boleh nampak nama Gary Cahill masih tersenarai. Terkini pemain pertahanan Liverpool, Martin Kelly disenaraikan menggantikan Gary Cahill setelah Gary Cahill digugurkan atas sebab injury. Patah tulang rahang pada friendly match sabtu lepas. Steve Gerrard telah dilantik sebagai kapten pasukan England oleh Hodgeson. Team England akan bermula tanpa Wanye Rooney pada 2 perlawanan awal akibat penggantungan.

ENGLAND.
Joe Hart (Manchester City), Glen Johnson (Liverpool), Ashley Cole (Chelsea), Steven Gerrard (Liverpool), Gary Cahill (Chelsea), John Terry (Chelsea), Theo Walcott (Arsenal), Frank Lampard (Chelsea), Andy Carroll (Liverpool), Wayne Rooney (Manchester United), Ashley Young (Manchester United), Leighton Baines (Everton), Robert Green (West Ham), Phil Jones (Manchester United), Joleon Lescott (Manchester City), James Milner (Manchester City), Scott Parker (Tottenham), Phil Jagielka (Everton), Stewart Downing (Liverpool), Alex Oxlade Chamberlain (Arsenal), Jermain Defoe (Tottenham), Danny Welbeck (Manchester United), Jack Butland (Birmingham).
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More