Saturday 23 June 2012

Aku dan Ducati Monster.

Entri kisah aku dan Ducati Monster. Sebelum aku selalu nampak kelibat Ducati Monster. First aku jumpa Ducati Monster kaler hitam kat parking motor Menara SSM KL Sentral of course dalam keadaan enjin mati. Flat black Ducati Monster. Memang jahat kaler Ducati Monster macam tu. Terbayang Wolverine bawak motor kat salji...hahah.. Lepas tu kali kedua Ducati Monster yang sama kaler flat black tu jugak. Kali ni Ducati Monster tu lalu depan aku. Bergegar jantung dengar bunyinya!!

Kali ketiga, jumpa Ducati Montser lagi. Tapi kali ni jumpa dalam mimpi je.. Kali yang berikut dan seterusnya aku jumpa kat hiway MEX masa pegi atau balik kerja. Tapi hari ni impian aku jadi kenyataan. Ducati Monster merah dah ada depan mata aku. Berdebar-debar je rasa bila berada bersama Ducati Monster yang jadi idaman selama ni. Bila dengar bunyi Ducati Monster masa bersamanya...gegaran jantung sama laju dengan bunyi getaran enjinnya... Perghh..!! Selanjutnya..

Lokasi : depan Pasaraya Darussalam Presint 9, Putrajaya.

Situasi : Aku tengah pakai helmet. Ikat plastik beg berisi beras dan cili kisar cap Puteri. Sampai satu couple naik sebijik Ducati Monster merah no.pendaftaran W#V 773. Parking sebelah aku. Kini dah depa mata.

Aku : "perghh...Monster!! Gua mesti tanya jugak kat mamat ni. Tapi tunggu bini dia masuk kedai dulu laa.. Alahai..lambat plak bini dia ni nak masuk kedai.".(aku cakap dalam hati je..)

Aku lagi : "Bro..berapa downpayment ni?"

Mamat Monster :.... Diam hampir 15 saat...

Aku : cakap dalam hati.."lambatnye nak bagitau..."

Mamat Monster : " Saya beli cash bang"...katanya dalam nada lembut dan penuh rendah hati. Kedengaran macam dia segan je dia nak bagitau kat aku yang dia beli cash...

Aku : !!!! ... "Rm60,000??"

Mamat Monster : "62,000 bang..."


Aku : "Oooo...ok.." start motor, sedekah kat mamat monster tu skit senyuman..pastu.terus vrooommm!!!


Aku sampai kat bawah apartment sambil tunggu lif .." kerja apa la mamat tu tadi ek? Boleh beli Ducati Monster cash tuu..!!" Bila dah masuk dalam lif "jangan tak tau orang Malaysia..orang Melayu kaya jugak sebenarnya....boleh beli Ducati Monster cash!!! Macam mamat tu la..yang diidam dah jadi kenyataan. Siap beli cash lagi tu..hebakkk"

Dah selalu sangat jumpa Ducati Monster sekarang ni. Bila nak pakai sendiri pun tak tau laaa...heheh
Published with Blogger-droid v1.7.4

6 comments:

ada rezki abg beli nnt sy nk pinjam! hehe

ada rezki abg beli nnt sy nk pinjam! hehe

Bila tahun nak dpt beli pun x tau laa aan...

bleh je...tunggu jual esos.

Jual esos?? Bila harga esos naik? Hehehe

buat personal loan la hahaahah.... ramai bikers buat camtu termasuk meember aku hahaha.. pastu byr cash kt kedai moto terus jd hak milik..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More