Thursday 7 June 2012

Kelebihan Berada Di Pihak Pasukan Singapura.

Hari yang ditunggu-tunggu oleh semua peminat dan penyokong bola sepak Malaysia dah tiba. Malam ni pukul 7:45 malam perlawanan bola sepak persahabatan antara Malaysia menentang Singapura yang sememangnya seteru utama sejak sekian lama akan berlangsung. Untuk perlawanan kali ni aku tengok kelebihan berada di pihak pasukan Singapura.

Pasukan Singapura kali ni adalah sebab diorang beraksi di hadapan penyokong sendiri. Semangat pemain bila main depan penyokong sendiri pasti membuak-buak. Tapi sorakkan Kallang Roar akan ditenggelamkan oleh chants Ultras Malaya yang baru bergerak menuju Stadium Jalan Besar awal pagi tadi dengan menaiki 5 buah bas. Faktor tambahan yang aku cakap Singapura ada kelebihan lagi ialah 18 pemain yang disenaraikan adalah dari skuad Lions XII yang bermain dalam Liga Super. Diorang tak perlu susah susah nak arrange friendly game untuk mantapkan keserasian permainan pasukan. Faktor padang juga memberi kelebihan kepada pasukan bola sepak Singapuran. Padang rumput tiruan ternyata tidak memberi sebarang masalah kepada Singapura. Manakala penggunaan pemain naturalisasi seperti Qiu Li dan Shi Jiayi iaitu pemain yang berasal dari China mempunyai kemahiran serta teknik yang sangat tinggi.

Tetapi kalau diikutkan kepada rekod pertemuan sejak 2007 kedua-dua pasukan mempunyai rekod yang sama. Aku harap Coach Rajagobal serta pemain tak menerapkan permainan yang terlalu berhati-hati. Permainan menyerang harus dimulakan sebaik wisel permulaan ditiupkan. Tiada lagi formasi eksperimen untuk pasukan pada perlawanan kali ni dan seterusnya. Sampai bila nak eksperimen? Sepatutnya Coach Rajagobal dah ada pemain serta formasi yang mantap sepertimana yang dilakukan oleh kebanyakkan pasukan terkuat di seluruh dunia. Memang betul Coach Raja kenal dengan pemain dan pasukannya, tapi kami sebagai penyokong juga mahukan permainan terbaik dan dahagakan kemenangan. Aku yakin Coach Rajagobal dan semua pemain yang diturunkan malam ni akan memberikan komitmen 100% sebab mereka juga dahagakan kemenangan!!! Aku sikit pun tak merasakan diorang akan bermain ala kadar. Safee Sali juga menyatakan adrenalinnya pumpin' untuk perlawanan menentang Singapura dalam twitternya. Harimau Malaya pasti mengaum dan membaham Singapura malam ni.

Nantikan senarai kemungkinan kedua-dua pasukan dalam entri akan datang.

Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More