Tuesday 19 June 2012

Senarai Pemain Malaysia U22 ke Kelayakan Piala Asia.

Setelah beberapa siri perlawanan persahabatan yang diharungi selepas menjuarai pingat emas Sukan SEA oleh skuad bimbingan Ong Kim Swee antaranya perlawanan yang diadakan di Slovakia, Hungary, China dan yang terakhir di Stadiun Shah Alan menentang Qatar U22. Perlawanan menentang skuad China U22 di China berkesudahan tewas 0-1 dan yang terbaru menewaskan Qatar U22 2-0 juga menyaksikan Nazmi Faiz dilayangkan merah kerana menumbuk Kapten Qatar U22, Abdelkarim. Abdelkarim juga menerina nasib yang sama setelah membuat serangan balas kepada Nazmi Faiz. Akhirnya senarai pemain Malaysia U22 ke Kelayakan Piala Asia yang akan diadakan di Mynmar telah pun dikeluarkan.

Difahamkan beberapa pemain telah digugurkan akibat kecederaan. Salah sorang pemain yang digugurkan adalah Zubir Azmi. Coach Ong Kim Swee optimis dengan skuad yang akan membawa cabaran di Kelayakan Piala Asia ini. Beliau yakin skuad ini boleh pergi jauh.

Beberapa jurulatih dari negara luar juga mula membuka mata dengan prestasi dan corak permainan skuad muda Malaysia ini. Antara jurulatih tersebut adalah Jurulatih Skuad U23 Jepun dan Jurulatih Qatar U22.

Takashi Sekizuka, Coach Japan U23 menyatakan Malaysia akan menjadi gergasi bolasepak Asia dalam tempoh 2-3 tahun lagi. Manakala Coach Qatar U22, Allain Perrin mengakui terkejut dengan prestasi dan corak permainan mantap serta teratur yang ditunjukkan skuad Malaysia U22 selepas perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam ahad lepas.

Skuad Malaysia U22 akan memulakan pertandingan menentang Korea Selatan Sabtu, 23 Jun 2012 jam 3:15 petang waktu Mynmar. Sama-sama la kita bagi sokongan dari jauh. Diharapkan juga ada siaran secara langsung perlawanan melibatkan Malaysia U22 nanti. Dapat live streaming Malaysia U22 kat Internet pun ok. Berikut adalah senarai pemain Malaysia U22 ke kelayakan Piala Asia Mynmar:

Mohd Farhan Abu Bakar, Mohd Izham Tarmizi Roslan, Mohd Nazmi Faiz Mansor, D. Saarvindran, Mohd Fadhli Mohd Shas, Mohd Irfan Fazail (kapten), Wan Zaharulnizam Wan Zakaria, A. Thamil Arasu, Shahrul Mohd Saad, Gary Steven Robbat, Nazirul Naim Che Hashim, Mohammad Amer Saidin, Mohamad Fandi Othman, Syahrul Azwari Ibrahim, Ahmad Hazwan Bakri, Mohd Azzizan Nordin, Muhamad Ilham Amirullah Razali, Ashri Chuchu, Mohd Rozaimi Abdul Rahman, Mohd Azrif Nasrulhaq Badrul Hisham, Mohd Aminuddin Mohd Noor, Muhammad Ariff Farhan Mohd Isa, Wan Zack Haikal Wan Mohd Noor.
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More