Saturday 2 July 2011

Rompak, Tembak, Tebusan Di KL Sentral.

Entri ni adalah sambungan kepada Entri Ini.

25 June lepas, ada satu kedai Money Changer kat KL Sentral kena rompak. Perompak 4 orang, semua lelaki. Gua syak semua rakyat tempatan. Gua rasa masa tu kedai Money Changer sebelah McDonald tu tengah nak tutup. Gile betul perompak tu. Bukan je merompak, tapi siap main bakar-bakar lagi kat KL Sentral. Perompak tu bukan tak tau kat KL Sentral tu ramai Polis Bantuan. Tapi perompak tu nekad. Biasa la nak buat kerja jahat ni memang kena nekad la kan. Tapi perompak tu semua tak takut der, sebab diorang siap ada pistol. Berapa ramai Polis Bantuan yang mati kena tembak. Orang awam pun ramai gak yang mati kena tembak. Kebanyakkan yang kena tembak tu semua kawan kawan gua tu…sedih gak la…







Tapi Polis Malaysia terer laa…Siapa tak kenal Polis Malaysia. Polis Malaysia datang berlumba-lumba, satu peluru pun diorang tak lepas der…Tapi semua 4 perompak tu kena tangkap, menyerah diri. Polis guna Negotiator. Bukan main nego nego macam nak beli barang kat Uptown. Tapi ada la cara Negotiator Polis tu nak buat. Gua pun tak boleh la nak cerita. Polis kena guna cara negotiate sebab 4 perompak tu ada tebusan. Lepas rompak Money Changer & tembak-tembak kat tingkat 1 KL Sentral, diorang lari sembunyi kat dalam Surau Perempuan KL Sentral. Sebab tu Polis tak serbu & bunuh semua perompak tu.
 


Suspen jugak la masa kejadian rompak & ada tebusan kat KL Sentral. Kalau tengok gambar pun memang ngeri la. Tapi tu semua adalah latihan kecemasan yang pihak Building Management KL Sentral iaitu Semasa Sentral Sdn Bhd kena buat setiap tahun. Tiap tahun lain scenario. So kali ni, scenario rompak & ada tebusan dipilih. Latihan Kecemasan ni melibatkan semua pihak macam Bomba pun datang berlumba-lumba, Hospital, Polis & ramai lagi….Korang tengok je la gambar-gambar yang gua attached. Gambar-gambar diambil oleh member gua Encik Osman & Encik Musalman (dua dua bukan nama sebenar)….Kalau tak gua pun join amik gambar jugak…tapi kan masa tu gua kena jaga anak-anak gua sebab bini gua out station…hehehe

11 comments:

fuh! macam real lah der. tipah tertipu.

bedebar dan bedebah sungguh :P

mcm main2 pulak yer...haha

aremieroul - kenapa??..kisah benar tu...bezanya ianya cuma lakonan semata mata...

belle - hahaha..berdebar & bedebah..hahaha

khairil- tak main main, ini betu betul lakonan....hehehe

ye ke nie....???cam x caye je cite ni..x pnh dgar pn

Dgr semasa sentral 1 langkah kehadapan ngan latihan karate....semoga succes.....

Ni bkn kene jaga, anak. ...takut bini hehehehe

Macam ikan lumba-lumba.. hehehee

Seronok pula aku baca. . .hahaha

Klu lthn tak ape..jgn btol2 dah la..huhu

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More