Sunday 17 July 2011

Cara-cara Blogging Guna iPhone / iPod Touch

Korang pernah tak post entry blog guna Iphone atau iPod touch? Gua rasa pada yang dah lama guna iPhone atau iPod Touch mesti dah tau caranya. Gua pulak baru je guna  iPod Touch . iPhone plak takde lagi. Tengah tunggu bila Steve Jobs nak launch iPhone 5. Gua dengar-dengar dalam tahun ni jugak. Ok, berbalik pada cara-cara nak blogging guna iPhone atau iPod Touch , korang boleh ikut panduan yang gua tulis kat sini.




Mula-mula click App Store. Then search free blog. Macam-macam apps blog akan keluar dalam list. Korang pilih mana yang sesuai. Gua pilih BlogBooster. Lepas korang add account blog korang & key in username password, korang akan synchronized BlogBooster dengan Blogspot, itu kalau korang guna Blogspot la kan... 


Lepas tu bila Blogspot dah synchronized dengan BlogBooster, korang boleh add new entry macam biasa. Senang. Simple je cara-cara nak blogging guna iPhone / iPod Touch. Nanti gua akan bagitau pulak cara-cara nak upload photo ke Blogspot guna Blogbooster.

2 comments:

Cara guna blackberry tiada? hehe

Blackberry?? Hehe ..xde la bro..x penah guna BB...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More