Wednesday 27 July 2011

Ultras Malaya Digantung!!!

Image kredit kpd Encik Ahmad

Gua noticed dah brapa hari dah Ultras Malaya digantung. Ni semua gara-gara nama Ultras Malaya yang semakin popular sebagai penyokong Harimau Malaya yang bertindak sebagai Ekor Harimau Malaya. Ultras Malaya sentiasa memberi sokongan yang tak berbelah bagi kepada Harimau Malaya. Sejak Harimau Malaya ‘tidur lena’ untuk satu tempoh yang agak lama, Ultras Malaya tetap berjuang sebagai pemain ke-12 untuk mengejutkan Harimau Malaya yang ‘tidur lena’. Padahal zaman kejatuhan Harimau Malaya tu, penyokong-penyokong yang lain pun ikut ‘tidur lena’ sambil bermimpi yang indah-indah kononnya lahir di England dan menyokong pasukan-pasukan EPL. Sebab tu masa Man Utd & Chelsea dtg Malaysia, hanya sikit sangat penyokong Harimau Malaya yang memakai jersi kuning.







Kalau zaman Harimau Malaya ‘tidur lena’ Ultras Malaya sentiasa bagi support walau hanya dengan kuantiti yang kecil, Skang ni, kebangkitan Harimau Malaya menyebabkan peminat bolasepak pun terjaga dari tidur. Ultras Malaya semakin popular. Semakin ramai yang nak join Ultras Malaya.



Kena pulak esok game Malaysia vs. Singapore 2nd leg. Harimau Malaya dah terluka. Rakyat Malaysia juga terasa. Ramai yang cuba untuk mengenali Ultras Malaya. Ada jugak yang claim dirinya Ultras. Gua rasa pada yang claim dirinya Ultras, jom la kita ke SNBJ esok. Kenali apa itu Ultras. Jom sama-sama berjuang. Kita tengok siapa sanggup berjuang sama seperti perjuangan Ultras Malaya. Lepas tu baru kenal diri korang samada Ultras atau sekadar penonton bolasepak.



Stakat pukul 5:01ptg tadi, Ultras Malaya masih digantung. Bukan digantung daripada masuk stadium tapi akaun website Ultras Malaya digantung (Account Suspended). Semua gara-gara hit ke website Ultras Malaya terlalu tinggi. Bandwidth habis. Nampaknya makin ramai yang cuba mendekati Ultras Malaya. Gua harap jangan hanya ketika Harimau Malaya berada dipuncak, ramai yang nak join Ultras Malaya. Sebab tu gua cakap, selami dulu apa itu Ultras…….sebab gua sendri pun bukan Ultras…..hehehe…


Skang ni TM sponsor utama bolasepak Malaysia...korang rasa company mana yang patut join TM sponsor bolasepak atau sukan Malaysia?....PROTON?...TOYOTA?...MAXIS?...SAMSUNG?...MYEG? ...  TOUCH N GO?...kalau tak nak click, korang tulis je kat comment...

3 comments:

betul tu..tak kira harimau malaya berada dipuncak atau tidak kita kena sokong jugak..jgn hanya bila dipuncak saja kita sokong..

Bola sepak kita masih ada harapan. :-)

harapan gua pd Harimau Malaya tak penah hilang...

aku bukan peminat bola MALAYSIA..
Tapi aku menyokong SEPENUHnya ULTRAS MALAYA!!

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More