Friday 22 June 2012

Jangan Silap Kira.

Wahai para jurujual sekalian. Tak kira lah jurujual kereta, jurujual motor, jurujual MLM dan macam-macam juru lagi. Yang pasti jururawat dan RNR Juru tak termasuk. Tolong jangan silap kira bila nak jual barang ye. Pesanan ni untuk kebaikan korang wahai incik jurujual sekalian.

Kes terjadi hari ni. Sepatutnya aku dah sign agreement untuk beli Perodua Viva 850 bagi menggantikan kereta paling bersivik sekali di dunia, Honda Civic SR4. Honda Civic SR4 aku tu dah 18 tahun dah umurnya. Macam macam sakit dah pun. So aku nak beli Viva 850 untuk kegunaan bini aku pi kerja dan hantar jemput anak skolah. Semalam muka agak ketat sebab keta Honda aku rabak. Pagi tadi senyum bila dapat sms dari bank loan approved. Petang nak sign la.

Jurujual explain. Macam biasa, aku cuma nak tau monthly installment je. Lain aku tak mau peduli. Sekali tanpa rasa geli tapak kaki jurujual cakap "bulanan abg kena bayar RM411.." aku jadi tak puas hati la. Flyers tulis RM366. Discussion sebelum ni pun kata RM366 gak. Incik jurujual kira balik. Sah!! Dia salah kira katanya.

Aku plak decide untuk tak sign dokumen jual beli. Aku ada bajet aku. Ada perancangan aku. Memang la boleh bayar. Tapi dah kacau plan aku. Incik Jurujual dah offer macam-macam barang. Aku tetap tak nak sign. Sebab komitment 9 tahun tu bukan kejap...lama tu. Akhirnya aku salam incik jurujual melangkah pergi tanpa menoleh ke belakang. Meninggalkan incik jurujual yang menaruh harapan dalam kekecewaan.... Sori bro, lain kali jangan silap kira. Kan dah lepas sorang client. Takpe ramai lagi akan beli kereta dari incik jurujual...dont worry...yakin dengan.rezeki yang Allah tentukan..mungkin takde rezeki aku beli kereta dari Incik Jurujual .
Esok nak jumpa incik jurujual lain pulak....
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More