Sunday 11 March 2012

Self-Hosted Domain.

Salam kepada korang semua yang rajin singgah & support blog aku. Sekali lagi ucapan terima kasih keluar dari aku. Kalau sebelum ni aku ucapkan terima kasih kepada Nuffnang -->>>klik sini untuk entri tersebut<<<-- kali ni aku ucapkan berbanyak terima kasih kat korang semua. Aku tengok statistik visitor ke blog aku ni padu la jugak....hehehe..poyo... Maka dengan itu aku ambik keputusan untuk mempunyai blog dengan self-hosted domain.


Self-hosted domain? Apa tu? Apa maksud Self-hosted domain?Mungkin ada yang tertanya-tanya apa maksud self-hosted domain. Self-hosted domain bermaksud menggunakan nama yang dipilih sendiri untuk url ke blog masing-masing. Korang paham tak? Tak paham? Aku pun tak paham apa yang aku cakap tu...hahah... Bukan apa, aku cuma tak tau camana nak explain maksud self-hosted domain tu. Paling senang macam ni la, contoh sekarang aku gunakan http://pestairamajiwa.blogspot.com. Bila guna self-hosted domain, aku boleh buangkan blogspot tu supaya jadi lebih pendek dan ringkas macam ni http://www.pestairamajiwa.com. Itu la maksud Self-Hosted Domain...Haaa...paham?..aku harap korang paham la ye...






Memandangkan aku dah buat keputusan untuk register self-hosted domain ni, InsyaAllah aku akan daftar dan gunakan url macam ni http://fauziblues.com. Amacam? Ok tak? Aku rasa macam ok dah. Senang untuk ingat dan ringkas untuk ditaip. Aku tak nak guna pestairamajiwa.com sebab panjang sangat dan hampir menyamai url yang digunakan oleh seorang folk artist yang aku hormati, MEOR. Aku tak nak kacau trademark dia....tak best la macam tu kan...


APA KATA SURVEY??? Kalau ok, aku akan register tak lama lagi.....

4 comments:

self hosted domain ni untuk yang ingin berpindah ke worpress je..
kalau guna blogspot tukar domain je..xyah host apa2..

Mmg nak pakai wordpress plak bro...

tapi ready ah nk hilang pagerank dan segala backlinks. haha.

Tu la pasal...takpe la PR pun 0...backlinks pun sedih je pun..hahaha

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More