Wednesday 7 March 2012

Kerajaan Suka Berhutang?



Aku dah tinggal kat Putrajaya ni dah masuk 6 tahun dah rasanya. Sebab anak aku yang nombor dua tu, Arshad dah nak masuk umur 5 tahun. Sejak hampir 6 tahun lepas jugak la aku akan jumpa keadaan macam gambar kat atas tu. Kekadang aku terpikir jugak, orang kerja kerajaan atau dalam bahasa sempoinya kerja gomen ni suka berhutang ke?



Aku bukan pandang serong kat orang gomen walaupun masa sekolah dulu aku selalu gak serong skolah..hehehe. Serius aku tak pandang serong atau pandang rendah kat diorang. Jangan salah sangka ye der...Tapi cuma timbul persoalan kenapa banyak sangat flyers pasal pinjaman ni kat kuarters kerajaan Putrajaya ni? Sengkek sangat ke staff gomen ni? Nak kata sengkek, tapi aku tengok banyak gak kereta plet baru. Banyak gak kereta mewah kat Putrajaya ni. Banyak gak motor besar kat Putrajaya.



Lagi satu plak, tak best la bila tengok banyak flyers diorang edarkan macam ni. Kawasan kuarters kerajaan Putrajaya ni akan jadi semak. Bersepah. Motif entri ni cuma aku nak bagitau yang aku rimas, semak tengok benda flyers ni bersepah...tu aje...dah jangan buat sepah...!!!
Published with Blogger-droid v1.7.4




7 comments:

memang sah sah!!! banyak sangat flyers pinjaman2 sini sana...
tapi ada yang terjebak laaa..

eh eh.. hai jiran.. :)

Oh tu la namanya baik pya strategi...peniaga/salesman tahu org gomen senang dpt/apply loan...tu yg depa p letak kt sinun...;-)

KiD - terjebak dgn loan kira hampir sama mcm terjebak dgn dadah..perghh..perumpamaan ngeri...hahaha...hai jiran.. ;)

Aanthegenie - a'ah strategi la sgt ..kesian kat aci tukang sapu tu...hari hari kena bersihkan semak.yg mcm tu...

i paling tak suka peti surat jadi gitu.. nyampah maimon tau!!

Tadi Osman bagitau ..dia pun nyampah gak la cik maimon...

depa tu yg target org gomen sebab gaji kompem ontime, tolak payroll je..

Kesian kat org gomen...sentiasa jadi sasaran..patut kita bantu utk ringan beban bukan tambah beban...chewahh..aku takat sembang je la yg bleh bantu...nak bantu bg rm..hehe..sori la ye..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More