Friday, 23 March 2012

Borak Bengkel Motor.

Petang tadi lepas balik kerja dalam pukul 6:30ptg aku pergi bengkel motor. Dekat je dengan tempat kerja aku. Kat Brickfields je. Nak tukar tayar motor yang dah botak macam tayar motor Vallentino Rossi je rupa tayar aku tu. Tukar la bateri motor skali. Tapi saiz tayar yang aku nak tu takde stok. Saiz tayar 100/80/17. So kena la tunggu tauke bengkel motor Steben pi amik stok baru. Sambil tu dengar la sesi borak bengkel motor antara pomen-pomen kat situ. Diorang tu macam amik kesempatan je sebab bos diorang takde. Kebetulan stok spare part motor plak takde. Daripada diorang melangut je diorang borak la sakat menyakat satu sama lain.


Pomen India 1 : dey! Lu punya nombor ekor ada kena ka?


Pomen Cine : mana ada kena. Kalau kena mau kaya saya maa..serupa saya punya rumah punya harga lu tau...


Pomen India 2: lu punya rumah brapa harga?


Pomen Cine : kalau kena aaa..buleh dapat 4juta lu tau..!! Itu nombor saya beli 40 linggit sama hadiah 4 juta wooo...


Pomen India 2: mana lu punya rumah kalau 4 juta lu takda kerja sini jadi pomen laa dey..lu tau ka..itu hadiah ekor lu boleh dapat empat puluh ratus ribu saja la..dey..


Dalam hatu Aku : Erk!!??? Empat puluh ratus ribu??!! Bukan ke 4 juta maksud nya.. 40 00 000..juta la tu..


Aku : dey Macha, itu 4 juta la..


Pomen Cine: apa la ini dua orang..byk kesian la sama lu orang punya bini ..ini macam punya muka pun dia mau..4 juta pun dia 2 orang tak tau...


Aku: dah..dah ..lu orang mau 4 juta ka..empat puluh ratus ribu ka..tayar moto gua kasi tukar cepat...
Published with Blogger-droid v1.7.4



5 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More