Sunday 4 March 2012

Expo Buku Islam 2 Putrajaya.









Aku ni jarang sangat buat entri pasal aktiviti hujung minggu. Sebabnya, aku jarang beraktiviti tiap kali weekend. Puncanya, aku terlalu letih travel naik moto ke tempat kerja dari Putrajaya ke KL. Maklumla, rutin aku skang ni pagi ke opis. Tengahari balik Putrajaya amik Aiman balik sekolah dan hantar ke sekolah agama. Lepas tu patah balik ke opis kat KL nun. Malam plak baru balik umah kat Putrajaya. Lebih kurang hampir 200km perjalanan aku sehari atas moto. Tapi bukan la hari-hari sebab wife aku pun tolong gak amik alih rutin tu. Wife aku memang ohsem bro...!!! Last weekend layan Ghost Rider 2. Pada aku Ghost Rider 1 lagi padu. Sabtu lepas aku bawak Aiman dengan Arshad layan Expo Buku Islam 2 Putrajaya demi menunaikan permintaan Aiman.


Sebenarnya Aiman nak tengok kawan-kawan sekolah agama dia dari CIC Presint 9 perform. Katanya pukul 1 tengahari performance tu. Aku tak rasa akan ada performance time tu. Dah dekat nak masuk Zohor dah kan. Takkan ada nyanyi-nyanyi pulak. Tapi aku layan kan je la. Sebelum tu aku bawak la Aiman dengan Arshad layan gerai-gerai syarikat yang join Expo Buku Islam 2 Putrajaya kali ni. Aiman pun memang ada ajak singgah kat booth Ana Muslim. Nak beli buku katanya. Takde hal. Kat booth Ana Muslim tu saje Aiman dengan Arshad sambar 6 buku!!! Bukan buku pelajaran, tapi buku komik!! Adus..layankan aje la..aku tambah satu buku tajuk 'Pesan Nabi'. Buku berilustrasi. Saja aku beli buku berilustrasi tu sebagai tarikan kat diorang untuk baca nanti.


                                                    
Lepas tu sambung ronda. Singgah booth Les Copaque. Booth Upin Ipin la tu. Sambar lagi 2 komik. Dapat mahkota raja Upin Ipin sebagai souvenir. Ronda lagi. 3 kali round tempat yang sama. Takde hal. Aku ikut je rentak anak-anak aku. Singgah booth Ana Muslim lagi. Kali ni beli keychain plak sorang satu.









Tengok jam kat handphone dah 5 minit nak pukul 1 tengahari. Gerak ke pentas utama. Takde apa apa pun. Beli air dua cup lepak kat atas bukit. Mula-mula Aiman dengan Arshad layan baca komik yang beli tadi. Tapi kejap je. Arshad ni jenis tak boleh duduk diam. Macam abang dia masa kecik dulu. Sekarang ni Aiman dah ok..dah cool. Arshad main lari turun bukit. Berguling turun bukit. Aku biarkan aje la dia aktif layan dunia dia. Tepat pukul 2:30 petang aku ajak diorang balik. Dah berpeluh dah aku tengok Arshad. Aiman pun sama sebab dia join adik dia main guling turun bukit tu.


 
Aku harap anak-anak aku enjoy walaupun sekejap je kat Expo Buku Islam 2 Putrajaya. Malam tu pulak aku bawak famili aku layan dinner kat Restoran Makanan Cina Muslim kat Sungai Merab. Apa nama restoran tu aku tak ingat. Nanti aku tengok kat gambar restoran yang aku snap. InsyaAllah akan ada entri dinner kat restoran tu. Entri jalan-jalan cari makan. Bukan jalan-jalan cari pasal ye...
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More