Friday 23 March 2012

Kisah Pilihanraya Ke-13

Gua sebenarnya bukanlah minat sangat dengan politik. Jauh sekali sebagai ahli politik. Tak layak langsung rasanya. Pada gua politik ni banyak sangat rencah, cabaran dan onarnya. Bukan senang bro.. Nak tadbir keluarga pun belum tentu senang. Inikan pula nak tadbir kerajaan.


Gua tgk dah macam-macam spekulasi timbul pasal bila tarikh sebenar pilihanraya ke-13. Ada yang kata 11/11/2011 sebab diorg kata PM suka no. 11. Ada yang kata bulan December 2011. Serius la gua cakap, gua memang tak boleh nak agak bila tarikh sebenar pilihanraya ke-13. Ada gak yang kata bulan March 2012. Skang ni dah bulan March dah. Takde apa apa pun lagi. Tapi yang kedengaran khabar bertiup kata bulan June 2012 plak.


Gua pun tak pasti bila Pilihanraya ke-13 akan diadakan. Tapi gua rasa memang dah dekat sebab gua penah nampak banyak kenderaan baru yang siap dengan logo parti politik. Gua dengar-dengar jugak kelengkapan jentera pilihanraya parti politik dengan poster bagai dah ready kat salah satu warehouse kat area KL ni. Berpuluh kontena dengar ceritanya.








Gua rasa pilihanraya ke-13 ni kompom gempak..sengit kaw kaw punya...Pesanan kepada pengundi semua buatlah pilihan dengan baik. Dan yakin dengan ketentuan kerana pilihan yang dibuat masa tu ada betul pada ketika itu. Masa depan takde siapa yang tau...

Published with Blogger-droid v1.7.4

5 comments:

adoii.. akan sibuk gilerlah opis i time pilihanraya nanti.. uwaaa!!!!

adoooi... maka sibuklah semua berkempen.. wooohooo!!!

kempen jgn x kempen...jgn menyusahkan orang sudah laa...

kat sini dah penuh bendera... cuma poster je belum lagi. Gua ramal bulan 6. mcm football pundits lak.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More