Tuesday 9 August 2011

Safe Sali Bakal ke Bundesliga


Info terkini gua dapat (sokernet.com & arena.my) pasal striker terbaik kat Malaysia skang ni, Safee Sali bakal ke Bundesliga. Bundesliga tu Liga Bolasepak Jerman. Micheal Ballack, Oliver Kahn & ramai lagi player top kat dunia ni main. Perghh...gua memang rasa sangat bangga dengan Safee Sali skang ni, walaupun dulu gua tak minat dengan cara dia main. Tapi sejak tengok dia main lawan Vietnam masa AFF 2010 tu, baru gua paham kenapa ramai coach minat dengan Safee Sali. Dalam kotak penalti, memang dia punya la...slalunya memang kompom gol.





Setakat ni, memang dah ada team Bundesliga yang contact Safee Sali, cuma belum ada official offer je lagi. Skang ni gua tengok player Malaysia hangat & laris. Safee Sali betul-betul bukak pintu untuk ramai lagi player Malaysia main kat luar. Elok sangat la kalau macam tu. Pemain Malaysia pertama yang main kat liga Jerman, Lim Teong Kim skang ni dah jadi coach untuk team remaja U-19 Bayern Munich. Lepas tu Rudie Ramli & Fazli Shaari yang skang ni balik main kat Malaysia dengan Selangor. Kiranya Safee Sali bakal jadi player Malaysia yang ke-4 la kalau terima main kat Bundesliga tu...

Gua harap sangat Malaysia jadi team yang kuat kat Asia ni, Lepas tu layak ke World Cup pulak. Nanti giliran anak gua pulak main kat luar...impian gua ni...heheheh...Nah amik RM10,000 ni buat belanja kat sana...

4 comments:

Eh baru tahu yang Rudi n Fazli tu pernah main kat sana.. Baru ja dengar nama diorang dua ni kat pasukan liga tempatan, ehe...

Apapun, SYABAS untuk Safee Sali. Ni boleh + motivasi untuk pemain sedia ada n pelapis.. d(^^,)

lama sgt dah pun masa diorg main kat sana...salah sorang tu kejap je kat sana...paling lama Lim Teong Kim la..

Safee betul2 pembakar semangat player2 lain...

insyaallah jika betul pasti safee akan berjaya :D

Kisah lama ni bro...tapi x mustahil

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More