Monday 20 June 2011

Kuasa Cincin Hijau

Last week hari Sabtu, gua bawak famili gua layan movie Kuasa Cincin Hijau. Mesti korang heran movie apa yang tengah main kat wayang tajuk Kuasa Cincin Hijau. Mana ada movie tajuk tu. Memang la takde, sebab tajuk movie tu yang sebenar ialah Green Lantern dalam bahasa Melayu Hijau Tanglung kalau translate guna Google Translate. Ok la sepatutnya bila translate jadi Tanglung Hijau.



Gua ingat movie ni tak dapat sambutan sangat la kalau nak dibandingkan dengan movie Abang Long Ayah Long a.k.a KL Gangster yang gua dengar dah mencecah kutipan RM6juta!!!...Gua dengar dengar cukup minggu ni boleh cecah RM11juta. Perghhh…rezeki Allah bagi. Rupa rupanya movie Green Lantern pun dapat sambutan. Saja la gua pi beli tiket bila dekat dekat nak waktu tayangan pukul 2:15 petang. Sekali bila turn gua nak beli je tiket, mamat kaunter Panggung GSC Alamanda Putrajaya tu cakap “FULL HOUSE la Incik. Yang ada pun pukul 10 malam nanti. So gua sebat la pukul 5:45 petang punya show. Layan 3D. First time gua layan movie in 3D ni. Memang best la..menakjubkan!!!..Anak gua sampai hulur tangan macam nak amik objek yang keluar kat screen tu…hahaha…




Gua rasa lepas ni kalau keluar cerita cerita yang macam ni, gua akan layan in 3D. Terutama skali movie Transformers 3:Dark Of The Moon yang akan start hujung bulan June 2011 ni….

2 comments:

green lantern ok saje.. sekarang tunggu transformers :)

byk lagi nak tgk...Cars 2, Smurfs...hahaha..layan katun je...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More