Tuesday 14 June 2011

Gegar bersama Komen-komen Poyo

Pagi semalam kecoh kat area Putrajaya ni pasal gegaran. Gua yang tengah bersantai sambil baring-baring, konon konon tersentak dengan satu panggilan ke handphone wife gua bertanyakan pasal gegaran tu. Member wife gua kata, semua penghuni Parcel C, Putrajaya dah berkumpul kat ground floor bangunan. Masa tu dalam pukl 8:15pagi kot...gua agak agak aje...sebab masa tu gua tgh bersantai kan...hehehe..wife gua plak MC lagi pagi semalam...2 hari dah..

Pastu gua redah hujan gerak pegi kerja. Sampai opis pukul 10:45 pagi!!!...Pailang..!!..Kalau kantoi, hilang la kepailangan gua... Gua tengok ada skit kelainan suasana dalam opis gua tu. Ada 4-5 orang tengah port kat meja gua..sebelah meja gua sebenarnya..Chait!!!...makhluk makhluk tu semua tengah layan movie, cerita Penunggu Istana. Maka gua pun terjebak la skali. Tengah syok layan, handphone member gua bunyi. Dengar percakapan macam cemas. Rupanya member gua punya member kata ada lagi gegaran. Kali ni kat Shah Alam plak.

Gua plak lepas tu login ke Facebook. Kebanyakan tulis status pasal gegaran. Pasal Gempa bumi. Pastu para pengkomen yang setia kat Facebook, ramai yang komen "kiamat dah hampir..."...dunia hampir dipenghujung.." & bermacam macam komen ala ala insaf & alim lagi la...

Sorry beb...gua bukan nak kutuk atau tak setuju dengan komen komen tu semua. Daripada komen yang ala ala tu, baik kita laksanakan kewajipan sebagai hamba Allah dulu. Gua bukan la baik sangat pun. Tapi semua orang tau pasal janji Allah tu. Tak payah la nak bagi komen yang ala ala, sebab bila orang geledah lu orang punya Photo Album kat Facebook tu, mungkin orang akan cakap..."hek elehhh....lu ni poyo la beb..."...

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More