Monday 20 February 2012

SMS Free.


Gua nak kongsi satu info dengan korang semua. Info yang gua baru dapat pagi tadi. Info pasal SMS free atau SMS berbayar.

Gua yakin ramai yang penah dapat sms yang offer klip 3gp lucah, awek kolej bogel dan macam-macam lagi sms yang menjerumuskan ke arah maksiat. Dalam masa yang sama kalau setuju nak ON dengan offer tu semua maka bersedialah untuk keluar duit lebih. Kredit prepaid automatik kena potong tu kira ok lagi. Kalau yang guna post paid masak la nak membayar. Gua penah kena bila anak gua main hp gua subscribe download game. Tak sampai seminggu bil handphone gua dah kena RM300!!.

Ok..korang tau setiap sms yang dihantar ada nombor pengirim, kan? Contoh macam 32999,18888, 27777, 68888. Semua nombor ni mesti ada 5 nombor je. Tapi yang mewakili agensi yang hantar sms tu adalah nombor awalan yang pertama sahaja. Gua senaraikan macam kat bawah ni:

1) 1xxxx - sms dari kerajaan & free.
2) 2xxxx - sms dari syarikat telco.
3) 3xxxx - sms dari syarikat pengiklanan atau content manager. Kena charge ni. Charge boleh mencecah RM2-RM5 untuk setiap sms.
4) 6xxxx - sms promosi & free.

Kalau korang ada dapat sms dari awalan nombor 3xxxx, hati-hati la. Jangan salah tekan atau salah reply. Silap-silap nipis poket korang nak membayar bil atau nak top-up prepaid.
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

Good info, bro. Thanks.
Nak share dengan mereka-mereka diluar sana...

Thats the reason...kongsi info..itu la gunanya blog...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More