Sunday 26 February 2012

Kenapa Tak Tulis Blog Pasal Artis?

Sempena aku belum ada mood nak teruskan rutin hari minggu iaitu gosok baju kerja dan baju sekolah anak aku, maka aku amik keputusan untuk update blog ni. Kalau korang perasan kat blog ni jarang aku tulis pasal artis kecuali entri yang aku jual nama Neelofa tu je. Kenapa tak tulis blog pasal artis? Kan ramai orang suka baca pasal artis dan selebriti ni.


Memang betul ramai orang suka baca pasal gosip-gosip artis. Dulu aku penah berada dalam industri hiburan tapi sekejap je sebab aku bukan retis..hahaha..retis? Apa tu? Dulu aku pun tak tau apa retis tu. Tapi bila dah banyak kali aku jumpa perkataan retis tiap kali baca entri blog pasal dunia hiburan, baru la aku tau retis tu adalah artis....!!! Hahaha...Ok, balik pada point entri ni. Aku dah tetapkan masa mula-mula untuk aku kembali tulis blog, aku tak nak tulis pasal artis. Sebabnya, dah banyak dah majalah hiburan kat luar sana. Kalau tak majalah hiburan pun, kat suratkhabar dah ada ruangan hiburan tu. Hari-hari ada cerita pasal artis. Tapi sebab utama adalah aku tak nak sebarkan info yang tak betul atau yang belum pasti kesahihannya. Boleh jadi fitnah nanti tu.







Aku bagi contoh pasal kes yang mengatakan artis rogol anak tiri sendiri lastweek. Aku tak baca pun blog tu. Aku cuma terbaca tajuk kat blog ping aggregiator pasal kes tu. Tapi sikit pun aku takde minat nak amik tau. Sebabnya aku tak pasti dengan kesahihan info tu. So aku tak nak amik port. Tup..tup tengahari tadi sambil aku mop bersihkan lantai rumah aku, terdengar pasal artis nak saman blogger pasal menyebarkan info yang tak betul pasal artis tu terlibat dalam kes rogol. Haaa...kan dah nak kena saman. Penyakit la tu der...aku kalau setakat saman tu kira ok lagi la...tapi tengok gak saman berapa banyak..kalau saman dah tahap juta-juta tu, rentung gak la.. Tapi aku takut dengan dosa memfitnah der...tu yang tak sanggup.


Kesimpulannya, jangan la sebab kejarkan trafik tinggi untuk blog, kita sanggup sampaikan info yang belum pasti kesahihannya. Aku harap aku dapat terus berpegang kepada ketetapan aku untuk tidak tulis blog yang belum atau tidak pasti kesahihannya.

Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

aah setuju..bahaya jugak pihak2 yang suka post benda2 kontroversi mcm ni kn.jaja nama orang demi trafik,tapi silap haribulan,nama tu sendiri yang saman kite..silap2 name kite femes sbb benda negatif..mintak jauh la..

Berhati hati la bro....kita x tau apa akan jadi...


Tumpang lalu ye tuan tanah..
Saya ada menjual set menyusu, bersalin & hamil :)
http://thevitamomshop.blogspot.com
http://facebook.com/vitamom

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More