Saturday 25 February 2012

Siaran Langsung Perlawanan Bolasepak Persahabatan Malaysia lwn. Filipina 29 Februari 2012.


Selepas perlawanan persahabatan kelas A yang asalnya dijadualkan menentang Arab Saudi dibatalkan oleh pihak Arab Saudi, skuad bolasepak senior negara tiada pilihan lain melainkan mengaturkan perlawanan menentang pasukan Liga Super, Negeri Sabah semalam. Arab Saudi membatalkan perlawanan menentang skuad negara kita untuk menentang skuad New Zealand yang berkesudahan Arab Saudi membelasah New Zealand 6-0. Maka seharusnya kita lupakan kekalahan dimana negara kita dibelasah 5-0 oleh Australia dan 4-0 oleh Jepun di mana kedua-dua pasukan mempunyai pemain bertaraf bintang dan beraksi di Eropah. Sangat jauh tahap kedua-dua negara tu dibandingkan skuad negara kita. Tiada apa yang nak dimalukan. Perlawanan persahabatan skuad Senior Malaysia lawan Sabah semalam berakhir dengan kemenangan diperolehi oleh skuad kebangsaan 1-0 hasil jaringan pemain yang dikatakan anak emas K.Rajagobal iaitu Amar Rohidan pada minit ke 75. Perlawanan yang hanya boleh dinikmati oleh mereka yang hadir ke Stadium Likas sahaja. Tiada siaran langsung yang disediakan oleh pihak penyiaran baik dari stesen penyiaran milik kerajaan atau swasta. Kini kami sebagai penyokong dan peminat skuad Bolasepak Kebangsaan amat menagih agar salah satu stesen tv dapat menyiarkan siaran langsung perlawanan bolasepak persahabatan Malaysia lawan Filipina 29 Februari 2012, iaitu pada Rabu minggu depan je...tinggal lagi 4 hari je lagi.


Aku amat harap akan ada siaran langsung game tu nanti. Game persahabatan tu game kelas A. Kalau tak silap aku game tu juga akan memberikan mata andai team Malaysia menang. Insyaallah boleh memperbaiki ranking. Jangan pihak stesen tv asyik nak kaut untung je. Akademi Fantasia, Pilih Kasih, Mentor bagai boleh plak tiap- tiap minggu ada live. Konsert Jom Heboh pun ada live. Ini game yang melibatkan team bolasepak negara. Aku tak tau la kalau CEO stesen tv tu warganegara Nepal.


Lagi satu, aku rasa ramai yang rindu nak tengok aksi Super Safee Sali. Jutawan bolasepak negara. Lama sangat tak tengok aksi Safee. Last tengok pun kat internet live streaming lawan India. Tu pun sangkut-sangkut. Memang kat ISL pun bleh tengok aksi Safee melalui mivo.tv tapi tu game kelab. Skang ni kita nak tengok Safee Sali main untuk negara bersama skuad Harimau Malaya.


Harapan setinggi gunung untuk dapat tengok game persahabatan bolasepak lawan Filipina nanti. Harap sangat Astro atau RTM adakan siaran langsung perlawanan persahabatan bolasepak Malaysia lawan Filipina Rabu nanti.....
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More