Sunday 26 February 2012

Malaysia Masuk Final Carling Cup?


Malam semalam final Carling Cup berlansung. Dah tamat dah pun. Game 90 minit berlanjutan ke masa tambahan masih takde pemenang setelah kedua-dua team seri 2-2. Macam biasa sepakan penalti bagi menentukan pemenang. Ohh ya...lupa pulak. Final Carling Cup ni adalah antara Cardiff City FC menentang Liverpool FC. Kemenangan berpihak kepada Liverpool FC. Tapi ramai yang beranggapan final Carling Cup umpama Malaysia lawan Liverpool. Hah??!! Malaysia masuk final Carling Cup?


Ahhh...!!! Karut semua tu. Jangan kerana tertera nama Malaysia pada jersi team Cardiff City FC, kita dah anggap Malaysia yang berjaya layak ke final Carling Cup. Korang kena ingat, team Cardiff City FC ni hanya dimiliki oleh rakyat Malaysia. Bukannya Cardiff City FC tu team Malaysia.


Mungkin ramai yang berasa bangga sebab team tu dimiliki oleh warga Malaysia. Nama Malaysia tertera pada jersinya. Safee Sali dan Safiq Rahim pernah menjalani latihan dan ujian bersama team tu. Aku juga bangga. Tapi jangan la anggap team Cardiff City FC tu team Malaysia. Setakat ni, aku bangga dengan team Malaysia yang menggunakan 100% tenaga pemain tempatan. Kita kena berpijak di bumi yang nyata. Hidup dalam realiti. Tapi tak salah untuk mempunyai impian yang tinggi!!!


Macam mana pun tahniah kepada kedua-dua team, Cardiff City FC terutama sekali Liverpool FC yang menjuarai Carling Cup. Terima kasih juga kepada Cardiff City FC yang memberi kerjasama dengan negara kami dalam pembangunan bolasepak Malaysia.
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More