Tuesday 21 February 2012

26 Jam Sebelum Perlawanan Kelayakan Olimpik Malaysia vs. Japan.

Ultras Malaya Kredit gambar ChiqahPhotography.



Satu lagi tajuk entri yang panjang. 26 jam sebelum perlawanan Kelayakan Olimpik Malaysia vs. Japan. Perlawanan yang amat dinanti-nantikan. Semangat aku untuk perlawanan esok sangat membara.


Aku tak tau kenapa semangat aku lain macam sangat. Padahal, peluang team Malaysia untuk layak ke Olimpik 2012 memang dah tertutup sejak kalah 2-1 masa lawan Bahrain bulan lepas. Mungkin aku dah gian sangat untuk bersama kawan-kawan bersorak bagi sokongan kat team Malaysia iaitu Harimau Muda. Kawan-kawan yang kebanyakannya aku tak kenal pun. Tapi kami bangga sebagai pemain ke-12 untuk memastikan semangat semua player Malaysia sentiasa padu demi mempertahankan maruah. Kalah atau menang kami tak kisah. Menang, kami bangga. Kalah juga kami bangga sebab kami yakin dengan semangat melawan pemain yang tinggi.


Untuk game esok, aku sanggup ambil cuti sehari. Aku nak beli tiket awal. Tapi pagi tadi dapat info, tiket perlawalan Kelayakan Olimpik Malaysia vs. Japan akan mula dijual pada jam 5:30 petang esok di Stadium Nasional Bukit Jalil. Kecewa? Ada la sikit. Tapi takpe sebab dalam masa yang sama pagi esok aku boleh pergi amik stok emas yang orang dah beli. Lepas tu aku boleh terus bagi kat tuan punya tanpa delay. Petang tu aku akan terus ke Stadium Nasional Bukit Jalil beli tiket. Tiket untuk Grandstand RM40, tempat duduk terbuka RM20 & kanak-kanak bawah 12 tahun RM5 je.


Aku harap esok ramai rakyat Malaysia datang ke stadium untuk bagi sokongan walaupun peluang dah takde. Aku dengar Ultras Nippon juga akan datang bagi sokongan pada Japan. Siap bawak bersama Nippon Giant Flag. Korang bayangkan diorang yang jauh beribu batu pun sanggup datang bagi sokongan. Jangan risau, kami di Curva 1Q juga ada Malaysia Giant Flag!!!Kita rakyat sepatutnya takde masalah untuk ramai-ramai pergi SNBJ esok. Jangan la bagi alasan mutu bolasepak Japan lebih bagus sebab tu Ultras Nippon sanggup datang Malaysia bagi sokongan. Media Japan juga dah ramai yang membanjiri Malaysia sebab media Japan sangat mengambil berat pasal team bolasepak Japan. Aku harap media Malaysia juga macam media Japan. Jangan lupa suatu masa dulu team bola Japan ni, kena ayam je tiap kali lawan team Malaysia. Sepatutnya kita kena support bolasepak Malaysia supaya boleh kembali menjadi jagoan di Asia!!..


Aku berpegang kepada kata-kata yang dilaungkan di curva 1Q..."tak peduli apa orang nak kata, tak peduli walau bukan juara, aku rela mati pertahankannya, demi daulat negara yang tercinta...!!" Pesanan buat pemain "kami tak peduli walau bukan juara. Kami mahu semua pemain jangan mengalah. Kami sentiasa berada bersama kamu. Dengarkan chants kami memberi semangat dari Curva 1Q dan seluruh SNBJ!!!"




Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

Eeeeyyyyaaaahhhhh.....bravo..!!!

Jom sama sama turun SNBJ support team kita...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More