Monday 9 January 2012

Kenapa Kompany Kena Kad Merah


Persoalan kenapa Kompany yang juga Kapten Manchester City dikenakan kad merah semasa perlawanan 3rd. Round FA Cup antara Manchester City vs. Manchester United Ahad, 7 Januari 2012 lepas hebat diperkatakan dikalangan peminat-peminat Liga    Inggeris (EPL). Ramai yang tak puashati dengan keputusan pengadil, Chris Foy, yang mengenakan straight red card kat Kompany. Aku tak tengok pun game tu. Aku kurang tengok EPL ni. La Liga aku layan la, tu pun selalu jugak missed...heheh..Yang bising-bising pasal Kompany kena kad merah tu aku tengok datangnya dari bukan peminat Manchester United. Agak-agak la kan...takkan fans Manchester United nak bising kan...diorang mesti la lagi suka...kena plak Manchester United menang sekaligus berjaya menebus aib kalah 6-1 masa lawan Manchester City hari tu.


Ok...pada aku la kan, ni pendapat aku sebagai bukan penyokong kepada kedua-dua team. Dari sudut pandangan Chris Foy, memang nampak Kompany buat tackle atau terjahan yang bahaya, walaupun tacklenya clean dan berjaya dapatkan bola dari kaki Nani. Tapi dalam undang-undang bolasepak, tak silap aku kalau tackle dengan menghulur kedua-dua belah kaki (two footed tackle)..memang akan dapat staright red card. Cuma Chris Foy agak lewat meniupkan wisel dan aku tengok Chris Foy tiup wisel selepas Wayne Rooney provoke dia. Memang pandai la Rooney...padahal kalau tengok dari sudut lain, tackle dari Kompany tu memang cun dan clean habis...tapi nak buat macam mana kan...game tu pun dah settle...terima je la ye...kalau tak percaya jom kita tengok clip Kompany kena kad merah kat youtube....


Tags : Wayne Rooney provoke, Kompany, Chris Foy, Manchester City, Manchester United, straight red card.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More