Friday 17 August 2012

Punca Tak Dapat Buffered Earning.

Assalammualaikum...Salam sejahtera. Salam Hari Raya. Insyaallah esok kita sambut Hari Raya Aidilfitri..apa apa hal tunggu pengumuman Hari Raya sebab petang ni nanti baru tengok anak bulan Syawal yang akan tentukan tarikh Hari Raya Aidilfitri. Warga kota ramai yang dah sampai di kampung halaman. Ramai juga yang masih dalam perjalanan dan terjebak dalam kesesakan kat highway. Rata-rata aku tengok kat timeline twitter bagitau sesak bumper to bumper. Aku pulak still kat Putrajaya. Tengah layan DVD Tron!! Sambil tu buka page Nuffnang. Saje nak tengok traffic blog sesak ke tak sesak. Seperti yang dijangka, traffic blog lancar. Tak banyak pengunjung. Mungkin sebab mood raya dah menjelma. Takkan nak layan blog plak kan...mesti la orang tengah prepare persiapan sambut Hari Raya. Usha Earnings Nuffang pulak. BE ke 15 dan 16 dah jadi Metered Earnings. Dah agak dah. Salah satu tips untuk tau Buffered Earnings akan jadi Metered Earnings ialah earning tu takkan bergerak jumlahnya dalam tempoh seminggu. Tapi alhamdulillah..BE ke 17 atau BE yang ke 9 untuk tahun 2012 ni still running. Cuma tak selaju highway LPT sebelum Hari Raya. Yang tak bestnya, tertengok plak kat status Glitterati bertukar Non-Glitterati. Dengan bertukarnya ke status Nin-Glitterati jafi Punca tak dapat Buffered Earnings padahal aku tengok ramai bloggers dah dapat BE baru dari Nuffnang. Ramai yang dapat BE dari John MAster. Ni gara-gara aku test letak iklan affiliates la ni...aku terlupa pulak pantang Nuffnang dimadukan dengan letak iklan pesaing dari Asia terutama sekali dari Malaysia. Tanpa banyak soal, aku remove la iklan affiliates tu. Takde hal...lagipun aku test je... Aku harap dalam tempoh 48 jam spider bot Nuffnang crawling tengok takde ads lain selain dari ads Nuffnang kat blog aku ni...dapat la Nuffnang bagi BE kat sini...heheh
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More