Friday 25 May 2012

Wan Zack Haikal Ke Real Betis.

Hebat betul skang ni sejak Nazmi Faiz diikat oleh kelab profesional dari Portugal, SC Beira-Mar. Player muda dari Harimau Muda semakin panas dan semakin mendapat perhatian. Yang terbaru diberitakan Wan Zack Haikal akan ke Real Betis. Salah satu kelab dari Sepanyol, La Liga. Liga nombor satu di dunia. Liga terbaik!!!

Info yang diperolehi dari FAM, sepertimana yang disampaikan pada status Facebook Info Skuad Olimpik Malaysia sebentar tadi. Kesahihan berkenaan info ni belum dapat disahkan. Belum ada apa-apa pengumuman dari pihak FAM. Tapi sebelum ni Coach Ong Kim Swee pernah maklumkan akan ada lagi 3 player dari Harimau Muda A akan dapat trial dengan kelab Eropah.

Nama Wan Zack Haikal pun hangat diperkatakan akan dipancing oleh kelab Divisyen 2 Jepun. Bukan dia sorang. Tapi sorang lagi player Harimau Muda A, Wan Zaharul Nizam atau lebih dikenali sebagai Kecik, pun akan join kelab yang sama kat Jepun.

Apa-apa hal pun kita tunggu pengumuman dari pihak yang berkenaan. Aku cari gak info untuk pengesahan, tapi tak jumpa. Tapi kalau jadi la kan, bertambah la sorang lagi player profesional dari Malaysia. Harap-harap bila semakin ramai player Malaysia dapat main dengan kelab profesional luar negara, mutu bolasepak pasukan Harimau Malaya akan lebih paduuu!!! Setakat ni yang aku tau anak Malaysia yang berkelana main pro kat luar Arif Zulkifly (Island Bay United, New Zealand), Nazmi Faiz (SC Beira Mar, Portugal), Titus James Palani (Nanteuil FC, Peranchis), Fandi Anuar (Gisborne City FC, New Zealand), Faril Anuar (Gisborne City FC), Tam Sheang Tsung (Shanghai Shenhua FC, China), S. Kumaahran (trial Cruzeiro FC, Brazil). Aku yakin ada lagi player yang main kat luar...siapa tau sila la komen bagi nama ye..
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comments:

I want to to thank you for this wonderful read!!
I definitely enjoyed every little bit of it. I have got you book-marked to check out new things you post…
Stop by my page ... free casino online

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More