Tuesday 10 July 2012

Undian AFF Suzuki Cup 2012.

Hari ni undian AFF Suzuki Cup 2012 akan berlangsung. Secara tepatnya upacara undian ni sedang berlangsung pada ketika entri ni ditulis. Upacara undian AFF Suzuki Cup 2012 yang berlangsung di Thailand akan menyaksikan Malaysia dan Thailand akan dipisahkan kepada 2 kumpulan yang berbeza kerana menjadi tuan rumah bersama Piala AFF Suzuki 2012.

Malaysia selaku Juara AFF Suzuki Cup 2010 juga akan mempertahankan kejuaraan pada edisi kali ni. Apa-apa hal nantikan update keputusan undian AFF Suzuki Cup 2012 kat sini nanti.

Keputusan undian Piala AFF Suzuki 2012 dah diketahui. Majlis undian ini juga menyaksikan Coach Rajagobal juga hadir selain daripada Presiden FAM dan Setiausaha Agung FAM. Myanmar yang mencetus kontroversi dalam kempen kelayakan Piala Asia B22 baru-baru ini akan menjadi tuan rumah pusingan kelayakan Piala AFF Suzuki 2012 secara automatik diletakkan sebagai pasukan yg ketiga dalam kedudukan saingan peringkat kumpulan nanti. Pasukan-pasukan yang akan mengharungi peringkat kelayakan Piala AFF Suzuki 2012 adalah :

1. Kemboja

2. Timor Leste

3. Myanmar

4. Brunei

5. Laos

Manakala pasukan Malaysia selaku juara bertahan Piala AFF Suzuki 2012 berada dalam kumpulan maut, Kumpulan B. Pasukan yang diundi bersama di dalam kumpulan maut adalah Singapura dan Indonesia. Manakala Kumpulan A tidak kurang hebatnya apabila Thailand dijangka menghadapi pasukan Filipina yang menggunakan pemain-pemain naturalisasi dari Jerman. Vietnam juga mampu menjadi pemusnah impian Thailand. Jangan dipandang rendah dengan kemampuan pasukan ini.

Malaysia dan Thailand masing-masing akan menjadi tuan rumah dalam saingan peringkat kumpulan Piala AFF Suzuki 2012. Skuad Harimau Malaya bakal memulakan saingan Piala AFF Suzuki 2012 dengan menentang pasukan seberang tambak, Singapura pada 25 November 2012.

Bak kata kawan aku "Let's Give'em Hell!!!"
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More