Wednesday 4 July 2012

TM Unifi atau TMNet Streamyx?



Petang semalam tepat jam 6 petang aku dapat satu call dari nombor yang tak dikenali. Rasanya nombor opis area KL jugak. Tak nak pikir panjang, aku pun jawab je call tu.
Selepas je sesi memberi dan menjawab salam, sesi soal jawab bermula.

Caller : "saya buat panggilan dari TM. Sekarang ni encik guna Streamyx Basic Package kan?"

Aku : "betul la tu..kenapa?"

Caller : "gini encik. Sekarang ni TM nak offer encik untuk upgrade Streamyx line encik daripada 384kbps ke 1Mbps dengan pakej baru. Untuk 3 bulan pertama encik guna 1Mbps, encik cuma bayar harga pakej Streamyx 384kbps iaitu RM70 selama 3 bulan. Bulan keempat dan seterusnya baru encik bayar RM110 iaitu harga Streamyx 1Mbps."

Aku : "Amboii...cantik betul bercakap bahasa baku. Panggil aku encik lagi tu"..aku cakap dalam hati je tu. "Ok..kalau saya nak upgrade terus ke Unifi pulak macam mana? Boleh ke?"

Caller : "Boleh. Takde masalah encik Mohammad.."

Aku : Dalam hati "Panggil aku Mohammad pulakk....takpe la. Nama aku jugak tu"..

Caller : "Pakej Unifi pulak ada serendah 5Mbps dengan harga RM149 encik. Cuma bila nak pasang nanti, ada kerja-kerja drilling sikit la encik. Sebabnya nak kena pasang Fiber Optik untuk Unifi tu...Nombor telefon encik pun kena tukar jugak. Kalau upgrade Streamyx 1Mbps pulak, Juruteknik TM akan datang ke rumah encik untuk configure modem je. Lepas tu jaminan modem encik akan dilanjutkan ke setahun lagi."

Aku : "Tapi modem TM tu dah rosak. Saya dah gantikan ke model lain dah pun. Boleh ke Juruteknik tu tolong configure? Nak ke dia configure bukan modem milik TM?"

Caller : "Ooo..macam tu. Kalau macam tu saya tak boleh janji la dengan encik. Itu dah bahagian teknikal. Saya ni bahagian jualan."

Aku : "Macam ni lah...saya memang nak upgrade Internet line saya. Bagi saya masa dalam 2-3 hari. Nanti saya bagi keputusan".

Caller : "Ok encik lagi 3 hari saya call balik. Terima kasih...."

Sekarang aku tak tau nak upgrade pilih TM Unifi atau TMNet Streamyx? Kena pulak kat blog shakiddo.com dah offer terbaik plak yang ada kaitan dengan TM Unifi. Shakiddo.com pun selalu cakap betapa padunya blogging bila dah pakai TM Unifi ni. Memang tak bleh tahan bila KiD selalu cakap macam tu. Lagipun tambah RM39 je aku dah bleh dapat Unifi dengan 5Mbps!!! Korang bayangkan la betapa padunya aku surf Internet nanti. Bleh tengok tv lagi plak dengan pakej yang TM Unifi offer tu.... Korang rasa-rasa macamana ek?

Published with Blogger-droid v1.7.4

7 comments:

kalau zie, zie more prefer STREAMYX! hehe

bro.. lu pakai 384kbps? adoyaaaaiii... hmmm.. ikut keperluan dan kehendak. Aku dah memang pakai 20Mbps.. Jangan di tanya laa performance nyer. Actually tu promo upgrade super speed me, sampai 31 julai setelah di extend. bro upgrade ke 1Mbps, jadi RM110. Kalo unifi, RM149 untuk VIP5.

Nak upgrade, boleh roger aku beb.. ape ader hal. ;)

sekarang ni mudah leh daftar secara online di www.daftarunifionline.com

Saya pakai streamyx 1 Mbps .kadang-kadang connection lost .Tapi Unifi x taulah mcm mana ? Sbb kg. saya mana ada unifi .

salam to all..
sesiap yg bminat utk melanggan unifi, boleh call / SMS 019-6335184.
pendaftaran semudah anda mhantar scan IC dan emailkan ke chehasanudin.puji@gmail.com.

promosi free instllation bnilai RM 200 dan free yuran langganan 1 bulan utk pdaftran sbelum 31 Mac 2013.
TQ.

Mana yang best... Streamyx atau UniFi

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More