Monday 26 March 2012

Cerita Pasal Gaji.

Sumber Google Images
Hi...Assalamualaikum sekali lagi aku ucapkan pada korang yang rajin singgah blog aku. Tak lupa jugak pada korang yang baru first time sampai kat sini. Salam sejahtera kepada korang yang bukan Muslim. Salam 1Malaysia??...Tak nak la..aku tak suka dengan cara ucapan tu. Ntah kenapa aku pun tak tau apa sebabnya. Yang pasti takde kena mengena dengan politik ye..Kompom..aku pun dah penah bagitau aku tak berapa gemar dengan politik ni. Tak percaya??!!..Jom ke SINI...Kali ni kita cerita pasal gaji pulak. 


Tiap-tiap bulan ramai di antara kita yang kerja makan gaji pasti dapat gaji. Ada yang dapat sebulan sekali. Ada yang dapat 2 bulan sekali. Ada yang dapat hujung bulan. Ada yang dapat di awal bulan. Jangan ada yang tak dapat gaji sudah laa...jangan datang mintak gaji kat aku dah....Tapi apa yang korang akan buat setiap kali dapat gaji? Apa korang buat dengan gaji yang baru korang dapat baru-baru ni? Macam KiD, dia belanja famili layan makan-makan. Usha SINI...... bagus la tu..amalan yang paling baik. Hargai keluarga dulu. Cuba la korang buat macam KiD...


Aku pulak belum dapat lagi gaji bulan ni. Belum sampai hujung bulan lagi. So kena tunggu la sampai hujung bulan. Yang keje gomen dah boleh berpoya-poya dah dengan duit gaji tu...Setiap bulan ada tak persoalan "apa aku nak buat dengan gaji bulan ni?" "gaji bulan ni nak bayar apa ek?" dan macam-macam persoalan lagi kot yang timbul. Aku ada sikit panduan apa nak buat dengan duit gaji yang tiap-tiap bulan kita dapat tu. Aku kongsi dengan korang untuk entri seterusnya ye....jangan marah....heheheh

8 comments:

hehe kitorang as student pon dapat gaji gak... gaji from jpa.. :P

gambar duit tu tak chop "contoh" tak kena tangkap ke?hehehe

amboi... kembang kuncup si kid tu... huhu..

Ok la tu ada gak dpt...zaman aku dulu xde dpt pun..hehehe..

Agak2 kid bleh ejas.aku dpt sponsor post ke?...heheh

aku pun tak gaji lagi.. bila laaaa nak hujung bulan nih? hehehehee

Walaupun blum gaji...KiD dah dpt sponsored post...tu yg padu..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More